Inventarul Ierarhic de Personalitate pentru Copii (HiPIC) - Curs de Bază



HiPIC este un instrument comprehensiv destinat evaluării diagnostice a personalității normale a copiilor cu vârste între 6 și 13 ani. Bazat pe modelul Big Five, HiPIC analizează cinci dimensiuni fundamentale ale personalității, împreună cu 18 fațete specifice, oferind o perspectivă detaliată asupra trăsăturilor individuale ale copilului.


Write your awesome label here.

Ce include cursul?

  • 3 Secțiuni de curs
  • 8 Studii de caz și exerciții practice
  • 75 Întrebări de verificare a cunoștințelor
  • 1 Certificat de absolvire
  • 8 Credite CPR

Cui i se adresează HiPIC?

HiPIC se adresează psihologilor școlari, psihoterapeuților, consilierilor educaționali și altor profesioniști din domeniul sănătății mintale sau educației care lucrează cu copii cu vârste între 6 și 13 ani. Instrumentul este util în evaluarea personalității normale a copiilor, identificarea resurselor și vulnerabilităților acestora și sprijinirea procesului de dezvoltare personală și educațională. HiPIC este recomandat specialiștilor care dețin nivelul B de calificare.

Beneficiile cursului

Cursul oferă fundamentul necesar pentru utilizarea și interpretarea chestionarului HiPIC. Este ideal pentru participanții mai puțin familiarizați cu acest instrument, ajutându-i să înțeleagă structura, aplicabilitatea și modalitățile de interpretare a rezultatelor.
Titular CURS

Prof. Dr. Dragoș Iliescu

Dragoș Iliescu este profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București, unde conduce și scoala doctorala.
Pe lângă cariera sa academică a fost activ în consultanță de-a lungul ultimilor 20 de ani, fiind implicat sau conducând un număr de proiecte importante legate de testarea și evaluarea psihologică și educațională, în contexte comerciale sau guvernamentale, în Europa de Est, Asia, Africa și America de Sud.
Interesele sale de cercetare se grupează în jurul a două mari domenii: psihologia aplicată în context ocupațional și în probleme de capital uman și testarea și evaluarea psihologică și educațională (cu o componentă interculturală puternică).

Dragoș Iliescu a servit în diverse capacități oficiale pentru un număr de asociații profesionale naționale și internaționale; este fostul Presedinte (Past-President) al International Test Commission (ITC) și actualul Președinte al Diviziei de Testare a IAAP (International Association of Applied Psychology).
Este Editor Asociat al European Journal of Psychological Assessment și este autor a peste 100 de articole stiințifice, capitole de carte și cărti, printre altele fiind coordonator, împreună cu alți prestigiosi colegi, al volumului premiat internațional ”International Handbook of Testing and Assessment”, publicat în 2016 la Oxford University Press și autorul monografiei ”Adapting Tests in Linguistic and Cultural Situations”, publicat în 2018 la Cambridge University Press.
Patrick Jones - Course author
Co-AUtor CURS

Dr. Roxana Dabrowski

Roxana Dabrowski, PhD este psiholog și cercetător, cu un doctorat în psihologie obținut în 2024 la Universitatea din București.

În prezent, colaborează cu TestCentral în dezvoltarea de programe de training și activează ca asistent editorial pentru European Journal of Psychological Assessment și Intelligence.
De-a lungul timpului, a fost implicată în proiecte precum ResearchCentral, SHL și Skill Tests.
Activitatea sa de cercetare include articole publicate în reviste precum European Journal of Psychological Assessment și European Journal of Work and Organizational Psychology, precum și contribuții în volume apărute la edituri precum Edward Elgar Publishing și Springer.

Patrick Jones - Course author
Created with